Loading...

Marketing

//Marketing
Marketing 2017-06-16T21:25:06+00:00

Project Description

Hoe gaan we communiceren?

nadat we het concept hadden bedacht was het al snel duidelijk dat de communicatiedoelgroep niet het zelfde was als de gebruikersdoelgroep. De communicatiedoelgroep zou namelijk niet de ouderen zijn maar juist de kinderen en kleinkinderen van deze ouderen. Onze doelgroep bestaat uit de ouderen die net wat minder technologische kennis hebben en om die rede willen wij ervoor zorgen dat de kinderen en kleinkinderen dit cadeau aanschaffen.

Welke boodschap gaan we communiceren?

De oPad zal verkocht worden als “Het perfecte cadeau”, een cadeau voor de ouder of grootouder om communicatie te verhogen en eenzaamheid te verminderen. De prijs van de oPad zal tussen de €50 en €100 euro komen te liggen. Deze lage prijs is gekozen omdat het een betaalbaar alternatief moet zijn voor de huidige tablets die al op de markt staan, plus dat het een leuk en makkelijk cadeau moet zijn voor de kinderen of kleinkinderen om te geven.

Welke kanalen gaan we gebruiken?

Voor het bekend maken van de oPad willen wij verschillende kanalen gaan gebruiken waaronder oude en nieuwe media. De mix van deze twee moet gaan lijden tot het beste resultaat waardoor de oPad een maximaal bereik krijgt en binnen no time bekend word. Klik hier voor het complete marketing plan.

Lokale bladen
Lokale bladen gaan toegepast worden omdat veel ouderen dit lezen. Het is de eerste stap ik het bekend maken van het product en zal zich vooral focussen op de 50+ groep van onze doelgroep. Deze mensen gebruiken vaak een mix van oude en nieuwe media en zijn dus nog goed te bereiken via dit media platform.

Social media
Los van de traditionele/oude media willen we ons vooral focussen op het gebruik van social media, met name het online platform Facebook. Via verschillende Facebook ads gaan we doelgroep specifiek adverteren. Hiervoor hebben we een social media plan ontwikkelt, dat kun je vinden via de link hieronder. In het social media plan staan onder andere onze doelstellingen, hoe we ons onderscheiden ten opzichten van de concurrentie en welke doelgroep we willen aanspreken op de kanalen. Ook zal Instagram ingezet worden aangezien daar de jongste mensen uit onze communicatie doelgroep zich veel op bevinden, het gaat hier dan voornamelijk over de mensen onder de 25 jaar.

Conversie plan

Na aanleiding van de workshops van Ferry over conversie heb ik samen met o.a. Mart het conversie plan opgesteld. Het was een interessante taak waarbij we goed hebben gekeken naar de 7 overtuigingsprincipes van Robert Cialdini. Voor het maken van dit conversie plan was ik me er niet zo van bewust dat je als consument zo aan de hand mee word genomen in de funnel van een product/website. Zonder dat je het weet word je op basis van jou gedrag door de website heen geleid en komt je op de punten uit die de website wil, op deze manier word je als het waren gemanipuleerd zonder dat je het in de gaten hebt. Dit hebben wij ook geprobeerd te verbeteren doormiddel van de 7 overtuigingsprincipes van Robert Cialdini. Wij hebben dit conversieplan ingezet voor onze landingspage.

Klik hier voor het conversie plan

Wat ik heb geleerd
Algemeen

Voor dit semester wist ik niet zo goed wat conversie nou eigenlijk in hield. Voor het maken van dit conversie plan was ik me er niet zo van bewust dat je als consument zo aan de hand mee word genomen in de funnel van een product/website. Zonder dat je het weet word je op basis van jou gedrag door de website heen geleid en komt je op de punten uit die de website wil. Op deze manier word je als het waren gemanipuleerd zonder dat je het in de gaten hebt. Dit hebben wij ook geprobeerd te verbeteren doormiddel van de 7 overtuigingsprincipes van Robert Cialdini.

Conclusie

Een zeer interessant onderwerp waar ik later nog veen aan ga hebben als ik een website ga ontwerpen/maken en testen. Zeker de 7 overtuigingsprincipes van Robert Cialdini en het Myer Briggs Type Indicator model  (MBTI model). Ik heb nu geleerd dat het vergaren van conversie veel dieper gaat dan alleen simpelweg een mooi design hebben of een goed product.